Lexington lanserar Urban Collective

lexington_09A7767

Hon är grundare av varumärket som kommit att bli synonymt med blåvita lakan och den amerikanska östkusten. Kristina Lindhe är på plats på Formex för att visa vårens nyheter. I montern presenteras bland annat Urban Collective – ett helt nytt varumärke som riktar sig till en yngre målgrupp.   

– Urban Collective vänder sig till en yngre men väldigt kvalitetsmedveten kund. Mycket inspiration kommer från platser som Brooklyn och Williamsburg. Det är generellt mycket mer citykänsla med ett sortiment anpassat för compact living, berättar Kristina Lindhe.

Så det är inte lika mycket av The Hamptons?
– Man drömmer kanske om ett hus i The Hamptons och du kanske kommer skaffa dig det så småningom. Det är då vanliga Lexington kommer in i bilden. Urban Collective är fortfarande amerikansk östkust men på ett annat sätt, för en annan situation.

lexington_09A7800

På vilka fler sätt skiljer sig Urban Collective från Lexington?
– Det är mycket mer avskalat men med fortsatt samma höga kvalitet. Färgskalan går även mer åt det industriella hållet.

Varför väljer ni att ställa ut på Formex?
– Jag har varit med på Formex sedan jag startade Lexington, så jag har ställt ut ganska många år nu vilket känns jättekul. Det är en väldigt stor mötesplats för branschen som både är praktisk och väldigt inspirerande. Det är just den kombinationen som gör att det är så bra. I år känns det ju dessutom extra kul att kunna visa upp vårt nya varumärke. 

Om Formex

Formex - the largest meeting place for Nordic interior design, details and gifts. Formex started in 1960 and is held twice a year, in the beginning of January and in the end of August. We have more than 800 exhibitors per fair with products within interior design, fashion and accessories etc. The fair brings together national and international buyers, agents, designers, producers and media from all over the interior design and gifts industry. Each fair we have over 23,000 visitors and about 800 media representatives. Besides the opportunity to do business, the fair gives visitors information about trends, inspiration and knowledge in the form of exhibitions and lectures. www.formex.se twitter.com/formex
Det här inlägget postades i Formex. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s