Formex är nominerad till Signumpriset för bästa varumärkesvård

signum-2000x
Formex, en av Stockholmsmässans största mässor och den ledande i Norden i sin bransch, har blivit nominerad till Signumpriset 2016. Priset delas ut till företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke.

Under de 21 år som Signumpriset delats ut har en stor mängd varumärkesarbete hårdgranskats av juryn, och 21 nordiska företag har valts ut som vinnare för utmärkt varumärkesvård. Dessa tidigare vinnare är: Lantmännen, Icehotel, Hästens, Gröna Lund, Indiska, Findus, Fjällräven, Marimekko, Löfbergs Lila, ICA, Tetra Pak, Svenska Dagbladet, Absolut, Atlas Copco, Flygt, Carlsberg, Bang & Olufsen, Statoil, AGA, Ramlösa och Volvo.

Till 2016 års pris är sju företag nominerade, varav ett är danskt och övriga svenska. De nominerade företagen verkar inom olika branscher, men gemensamt för dem är att de arbetar strategiskt och långsiktigt med sina respektive varumärken. De nominerade för årets varumärkespris är Formex, Netto, Melodifestivalen, Malmö FF, Middagsfrid, Svenskt Tenn och Yasuragi.

– Vi är smickrade och stolta över att bli nominerade till det här prestigefulla priset. Det är en utmaning att hålla ett varumärke aktuellt under så många år, i en bransch där trenderna är snabba och ändras varje säsong. Vi känner att Formex har utvecklats och har i dag en stark igenkänning och ett uttryck och format som lever och kan följa med oss i framtiden, säger Christina Olsson på Stockholmsmässan som är projektchef för Formex.

Om Formex

Formex - the largest meeting place for Nordic interior design, details and gifts. Formex started in 1960 and is held twice a year, in the beginning of January and in the end of August. We have more than 800 exhibitors per fair with products within interior design, fashion and accessories etc. The fair brings together national and international buyers, agents, designers, producers and media from all over the interior design and gifts industry. Each fair we have over 23,000 visitors and about 800 media representatives. Besides the opportunity to do business, the fair gives visitors information about trends, inspiration and knowledge in the form of exhibitions and lectures. www.formex.se twitter.com/formex
Det här inlägget postades i Formex och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s