Från skit till guld

Guld

En säljare som kan ta kritik är en bra säljare. Det var ett av budskapen under framgångsexperten Annika Malmbergs föreläsning ”Ta skit”. 

Annika Malmberg har coachat många säljare genom åren. Hennes ”hemlighet” handlar framförallt om ett riktigt bra kundbemötande.

– En kund kommer in och är arg. Din instinkt är då att försvara dig – och det är mänskligt. Men lyssna i stället, sa Malmberg, som sedan stolpade upp sin filosofi i en handfull punkter.

Förutom att lyssna handlar det om att legitimera kundens ilska, att låta hen uttrycka den och visa att man tar den på allvar. Att man är tacksam för den. Därigenom kan man förvandla något negativt till raka motsatsen.

– Vi minns om vi blivit dåligt behandlade, ibland hela livet. Om du hanterar en reklamation bra, kan du ha vunnit en kund för livet, sa Malmberg.

Om Formex

Formex - the largest meeting place for Nordic interior design, details and gifts. Formex started in 1960 and is held twice a year, in the beginning of January and in the end of August. We have more than 800 exhibitors per fair with products within interior design, fashion and accessories etc. The fair brings together national and international buyers, agents, designers, producers and media from all over the interior design and gifts industry. Each fair we have over 23,000 visitors and about 800 media representatives. Besides the opportunity to do business, the fair gives visitors information about trends, inspiration and knowledge in the form of exhibitions and lectures. www.formex.se twitter.com/formex
Det här inlägget postades i Formex. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s