Globalt kökssortiment hus Sundqvist

 

Image  

Göteborgska Sundqvist är generalagent för några av de starkaste varumärkena inom köksredskapsbranschen. 

På och inom en meter från spisen hittar du våra produkter, berättar Magnus Sundqvist, distriktssäljare present-och detaljhandeln västra Sverige.

Farfar grundade företaget i början av 1960-talet. Han körde Sverige runt i sin gamla Opel, en handelsresande av den gamla stammen. Sedan tog pappa över och idag är det min bror som är vd.

Sammanlagt representerar Sundqvist 15 varumärken, klart dominerande är japanska Global som står för ca 65 % av omsättningen.

  • Vi säljer till allt från restauranggrossister till presentbutiker. Visste du att Sverige är världens störta Global-land? Vi har mest Global-knivar per capita i hela världen!

När vi ber Magnus visa oss någon rolig nyhet blir det ändå ett annat varumärkes produkt han plcokar fram. Barnkniven ”Le Petit Chef” från franska Opimel.

  • Det är ingen leksak utan en riktig kniv som är anpassad till barnhänder. Med ett hål som gör den lättare att greppa och med ett medföljande fingerskydd. Våra tester visar att barn från tre års ålder förstår hur den fungerar.

Ni har varit med på Formex i runt tio år; berätta varför!

  • Eftersom vi inte har något eget showroom i Stockholm är det perfekt för oss att komma hit och visa upp våra grejer och träffa gamla och nya kunder.

Är ni nöjda med tingens ordning?

Onsdag till lördag har varit toppen för oss, det har varit många söndagar vi stått här och undrat vad sjutton vi gör här. Men en sak skulle vi vilja ha annorlunda. Det vore mycket bättre att samla alla köksrelaterade företag i ett enda kluster. Nu känns det lite uppdelat. Jag tror att vi fungerar lite som ett dragplåster för några av våra grannar och det är helt okay, ändå borde vi vara ännu fler som hängde ihop.

 

På och inom en meter från spisen hittar du våra produkter, berättar Magnus Sundqvist, distriktssäljare present-och detaljhandeln västra Sverige.

Farfar grundade företaget i början av 1960-talet. Han körde Sverige runt i sin gamla Opel, en handelsresande av den gamla stammen. Sedan tog pappa över och idag är det min bror som är vd.

Sammanlagt representerar Sundqvist 15 varumärken, klart dominerande är japanska Global som står för ca 65 % av omsättningen.

  • Vi säljer till allt från restauranggrossister till presentbutiker. Visste du att Sverige är världens störta Global-land? Vi har mest Global-knivar per capita i hela världen!

När vi ber Magnus visa oss någon rolig nyhet blir det ändå ett annat varumärkes produkt han plcokar fram. Barnkniven ”Le Petit Chef” från franska Opimel.

  • Det är ingen leksak utan en riktig kniv som är anpassad till barnhänder. Med ett hål som gör den lättare att greppa och med ett medföljande fingerskydd. Våra tester visar att barn från tre års ålder förstår hur den fungerar.

Ni har varit med på Formex i runt tio år; berätta varför!

  • Eftersom vi inte har något eget showroom i Stockholm är det perfekt för oss att komma hit och visa upp våra grejer och träffa gamla och nya kunder.

Är ni nöjda med tingens ordning?

Onsdag till lördag har varit toppen för oss, det har varit många söndagar vi stått och undrat vad sjutton vi gör här. Men en sak skulle vi vilja ändra på. Det vore mycket bättre att samla alla köksrelaterade företag i ett enda kluster. Nu känns det lite uppdelat. Jag tror att vi fungerar lite som ett dragplåster för några av våra grannar och det är helt okay, ändå borde vi vara ännu fler som hängde ihop.

 

Om Formex

Formex - the largest meeting place for Nordic interior design, details and gifts. Formex started in 1960 and is held twice a year, in the beginning of January and in the end of August. We have more than 800 exhibitors per fair with products within interior design, fashion and accessories etc. The fair brings together national and international buyers, agents, designers, producers and media from all over the interior design and gifts industry. Each fair we have over 23,000 visitors and about 800 media representatives. Besides the opportunity to do business, the fair gives visitors information about trends, inspiration and knowledge in the form of exhibitions and lectures. www.formex.se twitter.com/formex
Det här inlägget postades i Formex. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s