Kinna Jonsson vet hur man skapar bättre business genom sociala medier

 

 

Image 

Bloggpionjären Kinna Jonsson har jobbat med webb sedan år 2000, är certifierad socialmediastrateg vid Social Media Acadamy i Silicon Valley-staden Palo Alto, arbetar som rådgivare och konsult, med bland annat Stockholmsmässan på meritlistan. Kinna lever som hon lär. Är synnerligen aktiv på nätet, skapar kontakter, bygger nätverk och vet det som är värt att veta om hur man genom att använda sociala media skapar bättre omsättning i sina affärer.

– Det finns många tips och tricks. Nyckeln är att hålla verksamheten levande och sätta in den i sammanhang som är intressanta för potentiella kunder och affärskontakter. 

 Du kommer att hålla ett antal föreläsningar under Formex i januari – vad ska du prata om?

 – Jag ger exempel på butiksinnehavare som insett värdet i att synas på nätet och verkligen lyckats använda sociala media för att få fart på sina affärer. Det handlar om att skapa relationer och att vara aktiv.

 

Vem tycker du ska investera trettio minuter av sin dyrbara ”mässtid” i att lyssna på dig?

– Främst de som har egen butik och vill lära sig något nytt om hur man genom att agerar klokt kan bygga upp sociala nätverk och strategier som kan ha stor betydelse för butikens resultat. Men också designers, stylister och andra som vill bli bra på att få saker att hända och hur man bär sig åt för att komma i kontakt med rätt människor.

 

Det låter ju superintressant; kostar det något och när kan man komma?

 – Alla seminarier på Formex är kostnadsfria och alla är välkomna. Varje föreläsning är en halvtimme lång. Jag står på scen onsdag 15/1 klockan 16.30, torsdag 16/1 klockan 15.45, fredag 17/1 klockan 16.30 och lördag 18/1 klockan 12.00. 

Och den som inte kan bärga sig tills dess kan under tiden besöka Kinnas hemsida www.fiduser.se

Om Formex

Formex - the largest meeting place for Nordic interior design, details and gifts. Formex started in 1960 and is held twice a year, in the beginning of January and in the end of August. We have more than 800 exhibitors per fair with products within interior design, fashion and accessories etc. The fair brings together national and international buyers, agents, designers, producers and media from all over the interior design and gifts industry. Each fair we have over 23,000 visitors and about 800 media representatives. Besides the opportunity to do business, the fair gives visitors information about trends, inspiration and knowledge in the form of exhibitions and lectures. www.formex.se twitter.com/formex
Det här inlägget postades i Formex. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kinna Jonsson vet hur man skapar bättre business genom sociala medier

  1. Ping: Framgångsrik kommunikation i sociala medier för designers « Fiduser communication

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s